torsdag 1 december 2011

Katten på universitetet

Hejsan glada människor!

Då mina trogna läsare (min tvillingbror) kräver ett till inlägg som löser mysteriet kring katten på universitetsbiblioteket kommer jag tillmötesgå denna önskan.



Detta är vad jag fått reda på hittills:
  • Katten heter Sammy
  • Sammy är född 2001
  • Sammy har en korg i bibilioteket som han sover i och han får mat där
  • Sammy har bott på universitetet sedan 2003 när hans familj flyttade
  • Innan 2003 bodde han också hela tiden på universitetet, men han hade officiellt en familj någonstans i närheten - Nu är universitetet hans familj
  • Sammy är registrerad student på universitetet, men är befriad från studieavgifterna
  • Sammy tycker om att sova, och att åka hiss med vaktmästarna
  • Sammy är stoooor. En riktig vildkatt
  • OCH.. Sammy har en egen hemsida
Ni (Fredrik) kan ju inte direkt klaga på mej nu..

7 kommentarer:

  1. Underbart!
    /Från en anonym trogen läsare

    SvaraRadera
  2. Men vad tusan! Har jag anonyma trogna läsare??? Nu kommer jag inte kunna somna.. kommer grubbla på detta hela natten (ge dej till känna!).

    God natt

    SvaraRadera
  3. Hahaha det är ju fantastiskt! Jag önskar vi hade en uni-katt på vår högskola... :)
    Och det är ju hur många filmer som helst på honom! Han verkar trivas. :) Och du med. Bra!

    SvaraRadera
  4. Ja, han är fantastisk! Och det är ditt nya efternamn också! Hanna Hum låter supertrevligt - slår Josef Kjell med hästlängder!

    SvaraRadera
  5. Jo, alltså...han verkar påminna en del om vår saligen avsomnade Nilsson, som var "Kyrkkatt" i Sävare (utanför Lidköping för dem som händelsevis inte har så stor kunskap om Sveriges geografi) kyrka, kyrkogård och prästgård i ca 18 år, trots att han egentligen bodde i granngården. Fast där var han aldrig!
    Josef kan säkert berätta mer om Nilssons bravader...men någon hemsida hade han aldrig!
    Svärmor Anna

    SvaraRadera
  6. När jag lade upp den första bilden på katten på facebook skrev David "Nilssons kusin" -så du är inte den enda som tänker på käre Nilsson :)

    SvaraRadera
  7. Härligt. Alla borde ha en katt som strövar runt sådär på offentliga platser - och som har hemsidor. Tur att han är befriad från studier, men kommer han någonsin få ut någon examen??

    SvaraRadera